حضور فضانورد روس بر سر مزار شهيد تهراني مقدم

الكساندر لازوتكين يكي از فضانوردان و مهندسان بنام هوافضاي روسيه پس از ورود به ايران بر سر مزار شهيد تهراني مقدم حاضر شد و به پدر موشكي ايران اداي احترام كرد.

وي يكي از مهندسان صاحب نام شركت انرگيا است. شركتي كه در ساخت فضاپيماهاي متعدد مانند سايوز فعاليت كرده است. لازوتكين از سال ۱۹۹۲ در مركز تعليم فضانوردان آموزش ديده و بعد به آموزش فضانوردان پرداخته است. در سال ۱۹۹۷ او مهندس پرواز سايوز۲۵ بود كه به دليل شجاعت و مهارت خود در اين پرواز معروف شد. در اين ماموريت دو اتفاق حساس بوجود آمد كه يكي اطفاء آتش سوزي بوجود آمده و ديگري كنترل برخورد ناو باربري پروگرس بود كه با مهارت وي و دوستانش به خير گذشت.

لازوتكين پس از فضانوردي با تاسيس مركز همكاري‌هاي فضايي “سياره زمين” به ترويج فضانوردي همت گمارد. او همچنين مدير مركز ترويج و آموزش فضاي كودكان و جوانان روسيه مي‌باشد و در كارنامه‌ي خود سه سال مديريت موزه يادمان فضايي را نيز ثبت كرده است. هم اكنون وي يكي از مديران اصلي موسسه زوزدا محسوب مي‌شود.

لازوتكين دو هفته در ايران حضور خواهد داشت. به شهرهاي دامغان، اصفهان و نهاوند سفر كرده و براي دوستداران فناوري فضايي سخنراني خواهد كرد و بعد به تهران آمده و در برنامه‌هاي گوناگون عمومي و تخصصي به سوالات متخصصان و علاقمندان پاسخ خواهد داد .

aleksandr-lazutkin

1455181599228_Screenshot_2016-02-11-12-28-56

1455182722446_IMG_0110

 

منبع: هوافضاي جوان

 

براي دريافت آخرين اخبار و آموزش هاي رايگان هوافضا به سايت هوافضاي جوان مراجعه كنيد.

http://javanhavafaza.ir

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.